Ouzoud - Reisverslag uit Ouzoud, Marokko van CharlotteRene - WaarBenJij.nu Ouzoud - Reisverslag uit Ouzoud, Marokko van CharlotteRene - WaarBenJij.nu

Ouzoud

11 Februari 2015 | Marokko, Ouzoud

OUZOUD
Onze reisgids vermeldde dat Ouzoud een prachtige waterval heeft, dus op naar dit natuurverschijnsel. Ook was er een camping met Nederlandse eigenaren en dat leek ons wel gezellig.

En dat was het ook. Voor Marrokaanse begrippen een heel mooie en verzorgde camping met goed sanitair (dit ontbreekt hier vaak op de campings) warme douches en een goed en gezellig restaurantje.

Hier hebben we Renate en Paul (de eigenaren) leren kennen en Wies en Gerrit uit Eindhoven. Er werd gezamenlijk gegeten aan de stamtafel en dat verhoogde alleen maar de gezelligheid. Hier ontstond ook het idee om zuurvlees en erwtensoep te maken, Rene de mayonaise en Wies en Gerrit de frieten en zelfgemaakte appelmoes. Het was een succes, we hebben gesmuld. Het feestje werd compleet door twee Marrokaanse families met vier jonge kinderen, die wel gegrimeerd wilden worden.

Renate en Paul noemen hun camping Zebra, wat we een vreemde naam vonden voor een camping. Voordat ze zich hier 8 jaar geleden hebben gevestigd, hebben zij vier jaar door Afrika getrokken in een auto met zebramotief, dus zij waren Renate en Paul van de Zebra en de naam van hun camping was geboren.

De waterval was prachtig met zijn constante regenbogen.

Na een prachtige rit door de Midden Atlas (dit land is zo mooi en heeft zo´n variatie aan landschappen), zijn we gestrand in een klein dorpje. De coördinaten van de camperplaats klopten niet, dus die plek hebben we nooit gevonden. In het dorp hebben we voor de slager geslapen en voor twee Euro heeft de parkeerwachter de hele nacht op een stoeltje gezeten, wat ons een veilig gevoel gaf.

Voertuigen van fiets tot vrachtauto, maar ook mensen en ezels, zijn vaak zo topzwaar beladen, dat je je afvraagt hoe ze recht blijven staan/rijden

Een jonge gids noemde de ezel met wagen: Berber-Ferrari.

Op naar onze speciale missie in Meknes