De Cotswolds en Bristol - Reisverslag uit Bristol, Verenigd Koninkrijk van CharlotteRene - WaarBenJij.nu De Cotswolds en Bristol - Reisverslag uit Bristol, Verenigd Koninkrijk van CharlotteRene - WaarBenJij.nu

De Cotswolds en Bristol

20 Augustus 2016 | Verenigd Koninkrijk, Bristol

Het was weer een leuk weerzien met Han en Amanda. Amanda en ik hebben een rustdag (of te wel een wasdag) ingelast. Han en Rene zijn een vliegtuigmuseum gaan bezoeken in de buurt van Nottingham, waar Rene behoorlijk van onder de indruk was.

De dag erna zuidwaarts vertrokken naar de Cotswolds. Dit is een 80 km lange heuvelrug en van het kalksteen uit deze heuvels zijn dorpen, boerenschuren en landhuizen enz. gebouwd. Het zijn prachtige, idyllische stadjes, sommigen toeristisch maar ook authentieke dorpjes waar de tijd is blijven stilstaan (als je de auto's wegdenkt).

Wij hebben uiteraard Stratford bezocht, de geboorteplaats van Shakespeare, volgens de reisgids de meest bezochte plaats van Engeland, na London. Het was een mooi stadje, maar Valkenburg in het kwadraat. Het geboortehuis van Shakespeare en bezoekerscentrum was meer dan de moeite waard.

Daarna naar een camping in de buurt van Bristol. De stad zelf hebben we niet bezocht, maar Han heeft ons meegenomen naar de haven om de 'Great Britain' te bewonderen. Dit is het eerste passagiersstoomschip van de wereld uit 1843. Het originele, maar wel gerestaureerd. Rene was wederom onder de indruk.

De omgeving was prachtig, vooral de wegen, maar iets minder voor de chauffeurs. Ze zijn zo smal dat je elkaar bijna niet kunt passeren en de een of de andere zal moeten terugzetten tot een inham of iets dergelijks. Daarbij rijden de 'locals' toch wel hard, dus noodstoppen hangen voortdurend in de lucht. Bermen zijn er niet, alleen maar manshoge hagen. Ziet er erg romantisch uit.
De dag erna de oude kustplaats Weston-Super-Mare bezocht. Alweer mooi en apart met een hoge rotswand waar men over heen kan wandelen.

Han had leuke boerencampings uitgezocht. Over het algemeen zijn de campings erg duur hier: een beetje luxe camping kost al gauw tussen de 30 en 50 Euro. De boerencampings zijn eenvoudig, zonder veel poespas, maar wel mooi gelegen.

Deze week hebben we heerlijk weer gehad en zelfs dagen met zomerse temperaturen.

Han en Amanda: bedankt voor de gezellige tijd, tips en adviezen.

• 20 Augustus 2016 - 21:11

Han En Amanda:

hoi Rene en Charlotte, ook wij hebben het erg gezellig gevonden.
    zoals we al vaststelden,de Uk is een groot land en er is nog veel niet gezien..Dus.....
    We wensen jullie nog een paar geweldige dagen in de Uk en zien elkaar weer in Holland
    Tot dan en cheerio en nog even een paar dagen links houden !

• 20 Augustus 2016 - 22:13

Ilona:

Hoi jullie 2,
    weer een prachtig verhaal van een geweldige omgeving.
    Herken veel uit je verhaal vanuit de tijd dat wij in Swindon werkten....hebben genoten destijds van de Cotswolds.
    Nog veel plezier en veilige reis verder.
    Liefs van ons

• 22 Augustus 2016 - 15:38

Rob Proenings:

PFFFFFF. Ben ik toch blij dat het links rijden zo goed gegaan is. Die Rene is toch niet voor een gat te vangen, zelfs niet als het links ligt. Mooi te horen dat het land zo indrukwekkend is.
    In jullie verhalen hoor ik wel erg weinig over de lokale kroeg cultuur. Toch ook een cultuur, niet?
    Of zijn jullie er niet zo vaak geweest na al die vermoeiende dagen kastelen bekijken? ( iets wat ik zelf heel graag doe).
    Het klinkt in elk geval allemaal heel enthousiast en daar ben ik blij om.
    Zelf hebben we ook een hele mooie vakantie gehad. "Slechts" 2 weken natuurlijk.............
    Hou jullie haaks en blijf vooral links rijden en rechts kijken hahahaa

Hartelijke groeten van Andrea en Rob

• 22 Augustus 2016 - 19:47

Angelo En Sandra:

Zo te horen hebben jullie weer een onvergetelijke tijd.
    Wij zijn inmiddels ook alweer terug van het ook zo mooie Noorwegen.
    Geniet er nog maar lekker van en alle details van de verhalen horen we binnenkort weer als we bij Ans en Rob zijn.
    Tot gauw en nog heel veel plezier.

• 26 Augustus 2016 - 17:57

Guus En Jose:

Hoi Charlotte en René,
    Ondanks het feit dat wij af en toe app contact hebben, blijft het lezen van jullie belevenissen schitterend. Engeland lijkt ons schitterend, vooral met een camper. Jullie hebben nog een hele tijd. De vakantie van ons nadert het eind; nog twee weken en dan zijn we op weg naar huis. Doe vooral voorzichtig en we wensen jullie nog een leuke tijd.