EDINBURGH - Reisverslag uit Edinburgh, Verenigd Koninkrijk van CharlotteRene - WaarBenJij.nu EDINBURGH - Reisverslag uit Edinburgh, Verenigd Koninkrijk van CharlotteRene - WaarBenJij.nu

EDINBURGH

06 Augustus 2016 | Verenigd Koninkrijk, Edinburgh

De weg vervolgd door het prachtige nationale park, het oudste skigebied van Schotland en genoten.

Ten zuiden van dit gebied ligt het zomerverblijf van de Britse koninklijke familie: Balmoral. Aardige plek om te bezoeken en om meer te weten te komen over de familie.

De rit naar Edinburgh was weer door een prachtig gebied, waar we nog steeds het achtbaangevoel hadden. Het lijkt wel of elke glooiing in de weg mee geasfalteerd is. Leuk rijden trouwens en het Walhalla voor motorrijders.

En dan Edinburgh... wat een stad! Toen we uit de bus stapten hadden we zo'n overrompelend gevoel, dat hebben we tot nu tot alleen nog maar in Parijs gehad. We hadden beslist niet verwacht, dat dit zo'n mooie stad zou zijn: een en al geschiedenis.

Wandelend en met de hop on-hop off bus de boel verkend. Het was vreselijk druk, want het culturele festival ging van start, dus (heel) veel straatartiesten, wat het natuurlijk bijzonder maakte.

Uiteraard het kasteel, midden in het centrum, bezocht. Was iets minder, juist omdat het was zo ontzettend druk was: de halve wereld was vertegenwoordigd en dus lange wachttijden. Maar we hebben het gezien.

Een bijzondere ervaring waren de Dungeons van Edinburgh: een soort geavanceerd spokenhuis. Je werd door verschillende ruimtes geleid met in iedere kamer een of twee acteurs, die de vreselijkste historische verhalen vertelden met veel humor. Jammer genoeg konden we het maar gedeeltelijk verstaan, want Schots is toch wel koeterwaals. Maar het was een succes: zie foto.

Inmiddels hebben we Schotland verlaten. Een onbeschrijflijk prachtig land en een aanrader voor iedereen.

• 06 Augustus 2016 - 00:28

Ilona:

Allereerst: Proficiat lieve René met je 70e verjaardag. Ouwmuk hei....doe gers durch vuur 50+...no problem

• 06 Augustus 2016 - 18:08

Ans:

Wat 'n mooie verhalen....gaan zeker een keer vakantie plannen naar Schotland!
    Ik ben denk ik een beetje laat, maar........VAN HARTE GEFELICITEERD met je 70ste verjaardag Rene! Heel veel lieve feestgroetjes van Rob, Ans, Lisa en Pieter xxx

• 10 Augustus 2016 - 08:50

José:

Die foto: Volgens mij zagen jullie alsnog het monster van Loch Ness. Geweldig. Inlijsten en thuis ophangen!!
    En verder: prachtige verhalen.

• 17 Augustus 2016 - 23:39

Marij:

Klinkt als een heel bijzondere stad, heerlijk om te lezen hoe jullie genieten.
    En die foto . . . . . . Zijn jullie verder ongeschonden buiten gekomen!