Highlands - Reisverslag uit Oban, Verenigd Koninkrijk van CharlotteRene - WaarBenJij.nu Highlands - Reisverslag uit Oban, Verenigd Koninkrijk van CharlotteRene - WaarBenJij.nu

Highlands

20 Juli 2016 | Verenigd Koninkrijk, Oban

Schotland heeft ons aardig verwelkomt met redelijk goed weer, vooral droog, en een camperplaats aan een meer met zwanen, eenden, meeuwen en ander vliegend gevogelte. Een heerlijke plek om te staan en prima fietspaden, waar we dan ook gretig gebruik van hebben gemaakt.

Dat kan een paar dagen, maar dan moeten we echt richting een camping om op te laden, te legen en te vullen.

Toen begon een vier dagen durende stortbui. Oban is een leuk plaatsje aan de Westkust, maar is erg mistroostig als het alleen maar regent. We hebben gepoogd de omgeving te verkennen, maar je laat je uiteindelijk toch door het weer beinvloeden en vlucht weer de camper in. We wisten dit wel van te voren (voor 30 graden moet je naar Spanje gaan of een hittegolf in Nederland ondergaan), maar deze zondvloed was nogal extreem.

Het leven van een camperaar gaat soms niet over rozen. Rene had thuis nagekeken welke aansluiting hij nodig had om gas te tanken (koken en boiler) en volgens de informatie klopte onze aansluiting. Maar helaas: dus niet. We hebben inmiddels alle tankstations bezocht, die we tegen kwamen, maar tot nu toe geen succes. Op camping kunnen we het kookplaatje gebruiken (een aandenken uit Marokko, want daar kun je nergens gas tanken) maar onderweg hebben we toch echt deze brandstof nodig.

Inmiddels zijn we in de Highlands gearriveerd. Zo stel je je Schotland voor: ruig, woest en een prachtige natuur. Bergen, meren, watervallen, stroompjes enz

Na een mooie dag (24 graden!) op een camping in Ford William, aan de voet van de hoogste berg van Groot-Brittannië zijn we richting Loch Ness vertrokken en je raadt het al: in de stromende regen.

Rond Nessie is een behoorlijke toeristisch gebeuren gebouwd. Het informatiecentrum was erg interessant, maar het heeft ons niet overtuigd van het bestaan van het monster van Loch Ness, wat ook helemaal niet de bedoeling was.

• 23 Juli 2016 - 11:22

Sven:

the Highlands! Dan denk ik aan lekkere whisky's, vooral bij Islay...Lagavulin, etc....
    Veel plezier!

• 24 Juli 2016 - 20:59

Guus En Jose:

Wij weten dat jullie genieten van alles wat jullie zien,maar een beetje beter weer had alles vel leuker gemaakt. We hopen dat ook voor jullie de zon gaat schijnen. Veel plezier en voorzichtig.
    Dikke kus van ons

• 28 Juli 2016 - 12:45

Ben:

goed bezig , ik zit nu in geest fucht aan de Elbe en aan het werk in Biltstedt Hamburg . Veel fun en tot laters .

• 28 Juli 2016 - 21:57

Lenie En Piet :

Jullie zijn goed bezig . Geniet nog maar want de 2 maanden gaan zo snel om.
    Verder nog een fijne vakantie .
    Groetjes

• 29 Juli 2016 - 00:23

Riet Braeken:

Jo en ik vonden het geweldig The Highlands. prachtige ruige natuur.Wij hebben toen veel geluk gehad met het weer,geen regen. Maar dat krijgen jullie ook nog.
    Geniet ervan.

Groetjes,Riet

• 17 Augustus 2016 - 23:30

Marij:

Wat jammer van het weer maar wel eerst lekker gefietst!