ENGELAND/SCHOTLAND 2016 - Reisverslag uit Heerlen, Nederland van CharlotteRene - WaarBenJij.nu ENGELAND/SCHOTLAND 2016 - Reisverslag uit Heerlen, Nederland van CharlotteRene - WaarBenJij.nu

ENGELAND/SCHOTLAND 2016

29 Juni 2016 | Nederland, Heerlen

De eerste week..........

Eindelijk, na jaren zeuren, is het gelukt om Rene te overtuigen naar Engeland te gaan. Een wens is uitgekomen.

De overtocht van Duinkerken naar Dover is prima verlopen, maar wel nat en winderig. De ‘white cliffs’ of Dover waren nauwelijks te onderscheiden door de druppels en beslagen ramen.

En toen begon het feest: links rijden. Het was in het begin toch echt wel eng en stressig. Vrijwel meteen de autobaan op en dat viel wel mee: gewoon links blijven rijden. Rotondes zijn uiteraard verwarrend, maar lang leve Tomtom. Zoals iedereen beweert: het went wel en dat klopt. Iedere dag ging het rijden Rene iets gemakkelijker af (ik zou het niet geregeld krijgen en na iedere bocht weer op de rechter weghelft belanden). Ook als bijrijder is het geen lolletje: het langs razende links inhalende verkeer of het tegemoet komende verkeer aan de rechterkant.

In de meeste grotere steden hebben ze het systeem: Park and Ride. Voor weinig geld parkeer je je auto buiten de stad en dan met een pendelbus naar het centrum. Prima geregeld dus. Canterbury is slim en er een camperplaats aan gekoppeld, maar helaas een van de weinigen. Een parkeerplaats vinden in de stad is bijna niet mogelijk, dus je blijft afhankelijk van campings of camperplaatsen. Engeland is nog niet echt camper-minded dus de camperplekken liggen niet voor het oprapen.

We hebben inmiddels drie steden bezocht: Canterbury met zijn kathedraal, Cambridge met zijn imponerende universiteitsgebouwen en het prachtige York.

Afgelopen dinsdag hebben we met Han en Amanda afgesproken; zij wonen in Nottingham. Han is een achterneef van Rene en tot voor een paar jaar geleden hadden we geen notie van hun bestaan. Han was toen bezig met een stamboomonderzoek en Rene kreeg op een dag een telefoontje van hem, met de vraag hij of Q.J.H. van R. heette. Zo kon Han min of meer de stamboom afronden met de nu gevonden tak van de familie. Na een kleine en grote reunie en bezoekjes van Han en Amanda bij ons, zijn we contact blijven houden.
Woensdag zijn we met hun richting York gereden en al een paar gezellige dagen gehad.

De laatste dagen hebben we eigenlijk goed weer gehad. Uiteraard geen tropische temperaturen, maar nauwelijks regen en we konden buiten zitten.

We zijn nu bijna een week in dit land en wat het meeste, tot nu toe, is opgevallen: de mensen zijn enorm vriendelijk en gevraagd of ongevraagd behulpzaam.

• 25 Juni 2016 - 16:22

Han:

wij wensen je een goede overvaart en zien jullie komst tegemoet

• 28 Juni 2016 - 16:31

Ben:

fijne vakantie

• 29 Juni 2016 - 12:46

Lenie En Piet :

Wij wensen jullie een goede reis en een heel fijne vacantie

• 29 Juni 2016 - 13:07

Guus En José :

Goede reis en houd je aan de goede
    kant van de weg

• 29 Juni 2016 - 17:18

Connie:

Have fun.....be careful.....groetjes......xxx

• 29 Juni 2016 - 17:31

Maurice En Karin:

Charlotte en Rene,

Een hele goede reis toegewenst en een goed verblijf in Engeland/Schotland. Ze kunnen wel wat steun gebruiken na de dubbele Brexit!! En jullie weten: LOOK RIGHT!

Groetjes

• 29 Juni 2016 - 17:37

Christiaan:

Veel plezier !!!!!!!!!!!!

• 29 Juni 2016 - 18:36

José:

Heel goeie reis, word niet zeeziek! En hebben jullie thuis goed geoefend met links rijden?

• 29 Juni 2016 - 19:34

Sven:

Goede overtocht en vergeet de wekker niet te zetten

• 29 Juni 2016 - 20:49

Ans En Rob:

Een hele mooie reis Rene en Charlotte....op naar het volgende avontuur. Heel veel plezier! Groetjes xxx

• 06 Juli 2016 - 01:02

Riet Braeken:

Hebben jullie een goede reis gehad.Hoe is het weer daar. En Rene hoe gaat het met links rijden.
    Veel plezier verder. Riet

• 08 Juli 2016 - 09:59

José:

Leuk om iets van jullie te horen.
    Ja, links rijden! En eigenlijk dan met het stuur aan de verkeerde kant. Maar, alles went inderdaad.
    Heel veel plezier verder.

• 08 Juli 2016 - 11:04

Sven En Au3:

Dat is al een goed begin....! have fun!

• 08 Juli 2016 - 20:47

Lenie En Piet:

HalloCharlotte en René zo te lezen hebben jullie het erg naar je zin . Wij wensen jullie verder heel veel plezier en goed weer . Lieve groetjes .

• 12 Juli 2016 - 14:30

Wim En Eip:

Have fun and hit the road Jack

• 13 Juli 2016 - 23:00

Mies En Jos:

Wij hopen dat het jullie goed gaat .
    Wij missen jullie nu al

• 17 Augustus 2016 - 23:11

Marij:

Hemel . . . . ik zou stapelgek worden van dat links rijden en ernaast zitten chapeau Charlotte ook dan moet je denk ik stalen zenuwen hebben