Santa Pola - Reisverslag uit Santa Pola, Spanje van CharlotteRene - WaarBenJij.nu Santa Pola - Reisverslag uit Santa Pola, Spanje van CharlotteRene - WaarBenJij.nu

Santa Pola

01 December 2014 | Spanje, Santa Pola

Na twee dagen flink doorrijden zijn we aangekomen in Santa Pola en verblijven sinds donderdagavond op de overwinteringscamping van Eipie en Wim.
Jack heeft zich keurig gedragen en er was niets meer aan de hand. Er moet wel iets vervangen worden, maar dat heeft geen haast. Met Rene gaat het momenteel ook een stuk beter.
De temperatuur is prima hier, alleen de zon wil nog niet zo doorkomen, maar terrasje pikken aan het strand en tapas zijn al aan de beurt geweest. Plus een echte kroket als voorgerecht.

Het Tapas-restaurant was een ervaring apart. Het is niets moois, maar het eten is er prima en altijd vol met gasten. Grote vaten met allerlei soorten wijn staan in de zaak. Je gaat met je glas naar het een of andere vat, tapt zelf en bij het afrekenen wordt er gevraagd hoeveel glazen er gevuld zijn. Het toilet kun je achter de bar, tevens keuken bereiken.

We hebben allerlei uitstapjes met Eip en Wim gemaakt, waaronder een bezoekje aan Alicante en hebben de hoogbouw kunnen bewonderen. Uiteraard ook een wandeling over de boulevard gemaakt. Daar moet je niet te lang verblijven, want je wordt er zeeziek van. De bodem is namelijk met mozaïek bedekt die golven voorstellen.
Hier hebben we ook een erg leuk tapas-restaurant ontdekt. Geen buitenlanders, met de kant en klare tapas op kleine plankjes kwamen ze rond en bij het afrekenen werden de plankjes en glazen geteld die we verzameld hadden.

Op het verjaardagsfeest van de buurman kwam Rene onverwachts ineens met de aankondiging: “We gaan toch naar Marokko”. Ik viel bijna van mijn geloof af….Niet dat hij zoveel haast heeft om in Marokko te komen, maar toch: we gaan naar Marokko!

Daarna ging het weer iets minder, want de voeding van de laptop sneuvelde en de kraan lekte als een zeef, dus dat was weer flippen. Met Wim als taxichauffeur zijn deze probleempjes ook weer opgelost. Wim en Eip bedankt voor jullie support.
Na een verblijf van ruim een week hebben we afscheid genomen en zijn onderweg naar Granada.

Kay noemt mij een digibiel, maar lieve schat het is gelukt foto's op de site te zetten!

• 02 December 2014 - 08:52

Ilona En Björn:

Dank voor je email en fijn weer een verslag te lezen...het gaat jullie goed zo te zien! Ik hoop dat het ons nog gaat lukken om te komen maar dat laat ik je uiteraard direkt weten...sjiek dat jullie toch naar Marokko gaan! Doe voorzichtig en tot horens xxx

• 02 December 2014 - 18:07

José:

Heerlijk, zo'n avontuurlijke reis. Laat Jack maar schuiven (of rijden). Enig om jullie avonturen te lezen. Ga zo door.
    Wij morgen wafels bakken. Heel veel. Ook leuk.

• 03 December 2014 - 17:39

Guus En José :

Gelukkig dat alles weer tot rust gekomen is en dat jullie toch richting Marooko trekken. DOe rustig aan en vermaak je. nIette ver naar het zuiden in MArokko, want JAck kan niet zwemmen.
    Tot mails, Skype of whatsapp xxx

• 03 December 2014 - 21:08

Ans:

Hallo Charlotte en Rene,
    Wat leuk dat we weer wat horen van jullie.... Wilde net mailtje sturen om te vragen hoe het met jullie is....en natuurlijk met Jack. Goed om te horen dat het goed gaat en Marokko toch door kan gaan, spannend en ik ben heel benieuwd hoe het daar zal zijn.
    Hier gaat alles goed, Lisa is voorlopig thuis totdat ze naar de US gaat, zal waarschijnlijk februari worden. Sven begint 10 dec. aan zijn nieuwe baan, hij kan al naar een appartementje zoeken. Lisa werkt hier ondertussen via een uitzendbureau.
    Het is lekker koud hier, benieuwd wat de winter ons gaat brengen.
    Charlotte en Rene, geniet verder van jullie avontuur en we hopen snel weer iets te horen van jullie. Heel veel groetjes, xxx, Rob en Ans

• 04 December 2014 - 20:45

Ans:

Dank jullie wel voor jullie kaart xxx

• 08 December 2014 - 21:22

Benny Van Den Heuvel:

he wat leuk ,dat ik weer wat lees fijn dat het goed gaat .Met mij gaat het even wat minder.Budy is er niet meer.Maar geniet van jullie reis we gaan elkaar weer zien

• 09 December 2014 - 16:07

Connie:

Gelukkig...nog steeds goed en wel onderweg...veel plezier...blijf voorzichtig doen....